18 september 2009

Det händer absolut inget just nu

Ska försöka att berätta lite om vad jag gör och hur min situation ser ut, det kanske blir lite småsegt men jaja...

Idag har jag letat efter jobb och företag dit min pojkvän kanske skulle kunna söka. Frågan är om det finns något IT-företag i Sverige som kan tänka sig att satsa på en person som har kompetensen men inte kan språket. Chanserna är nog inte så stora men försöka kan man ju alltid. Jag har även hittat några fler jobb som jag själv ska söka.

Jag vill ju helst hitta ett jobb men det är ju inte så lätt just nu, speciellt inte när jag inte har någon erfarenhet från att jobba som grafisk formgivare/webbdesigner utan bara har en utbildning. Känns som det är i princip omöjligt. Jag har därför funderat lite på KY-utbilding, vilket skulle kunna vara ett bra komplement till en högskoleexamen.

Jag sökte en med programmering i Göteborg i våras men den kom jag inte in på, tydligen var det ca 75 som kom på intervju, bland dem jag, men bara 25 som kom in. Det finns en annan utbildning på samma skola. Den heter reklam och marknadsföring och låter väldigt kul. Jag har börjat pyssla lite med arbetsproverna utifall att....jag vill men ändå inte.
Skulle min pojkvän ha jobb här i Sverige och helst då Göteborg, skulle jag inte tveka en sekund men tyvärr så är han hundratals mil ifrån mig just nu. Enda lösning för att han ska kunna ge upp sitt jobb och komma hit är att jag hittar ett jobb som kan försörja oss båda tills han har lärt sig svenska eller att han kan hitta ett här själv där han inte behöver kunna det.
Börjar jag däremot på den utbildningen som är 80 veckor (2 år) vet jag inte alls hur det kommer att gå. Å andra sidan händer det absolut inget just nu.

Angående arbetsproverna så kommer jag kanske posta några av bilderna någon dag.

2 kommentarer:

  1. Hello! Såg din länk på msn. =) Bor du alltså i GBG numera?

    /Janna

    SvaraRadera
  2. Nej, men jag skulle vilja flytta dit :)

    SvaraRadera